Täby församlings konstförening
Konstföreningen är en ideell förening som har till syfte att väcka, underhålla och sprida intresset för konst. Föreningen bildades 1994 och har idag ett 50-tal medlemmar.

Varje år i februari ordnas en konstutlottning i samband med att föreningen håller sitt årsmöte – för deltagande i utlottningen krävs att hela föregående års avgift är betald.

För att bli medlem betalar du 600 kr per år som sätts in på Täby församlings konstförenings plusgirokonto 198 99 80-6 (Nordea). Medlemskap är öppet för medarbetare och förtroendevalda i församlingen samt övriga intresserade med nära band till församlingen.

Detta får du som medlem
Möjlighet att delta i studiebesök, ibland till lite mer unika miljöer där
endast mindre grupper tas emot. Du kan även vara med på studieresor, föreläsningar liksom diskussionsaftnar som föreningen arrangerar,
samt vara med på konstutlottning en gång per år.